Dlaczego oświetlenie stoiska targowego ma znaczenie i jak o nie zadbać?

Dlaczego oświetlenie stoiska targowego ma znaczenie i jak o nie zadbać?

Oświetlenie stoiska targowego musi być umiejętnie zaprojektowane, by wywołać pożądane reakcje wśród odbiorców. Celem jest skłonienie potencjalnych klientów do zakupu produktów czy usług. Oczywiście swoją rolę odgrywają tu też pracownicy i ich umiejętność perswazyjnej komunikacji. Jednak stoisko samo w sobie powinno przyciągać. Sprawdź więc, jak się zabrać do oświetlenia wystawowego.

Stoisko wystawowe wymaga ogromu pracy

Opracowanie część merytorycznej stoiska targowego jest istotne. Jednak równie ważne jest nadanie jej odpowiedniej oprawy. Treść plus forma to zestawienie, które jest obowiązkowe w wielu aspektach życia. Nie tylko w literaturze. W marketingu odgrywa kluczową rolę. Nie wystarczy przekazać informację, przedstawić ofertę. Trzeba też wiedzieć, jak to zrobić.

Przeczytaj również: Które modele lamp kinkietów są najlepsze do sypialni?

Pomyśl o reklamach telewizyjnych. Atrakcyjne obrazy przykuwają uwagę, rozbudzają pożądanie, przyciągają i zmuszają do zatrzymania. Atrakcyjność to słowo klucz. Nadaje się ją na różne sposoby. Poprzez formę kreujesz wizerunek swojej marki. Jak chcesz, by cię postrzegano? Treść jest ważna, jednak nie sprzedaż suchych faktów. Choćby twój produkt był najlepszy na świecie!

Dlatego nie wystarczy postawić stół i wypożyczyć krzesła. Musisz uwzględnić oświetlenie wystawowe.

Co daje dobre oświetlenie stoisk?

Za pomocą oświetlenia nakierowujesz uwagę odbiorcy na daną rzecz. Akcentujesz to, co najważniejsze z twojego punktu widzenia. Dobre światło ukazuje twoje produkty takie, jakimi są. Podkreśla ich wyjątkowość. W pewnych sytuacjach możesz bawić się barwami. Jednak w przypadku targów ślubnych lepiej jest postawić na światło, które podkreśli biel sukni i „zderzy” się z błyszczącymi dodatkami na niej. Poprzez oświetlenie budujesz też określony styl i klimat. Powinien odpowiadać charakterowi twojej firmy.

O czym pamiętać, projektując oświetlenie stoiska targowego?

Przede wszystkim, oświetlenie nie może w żaden sposób drażnić i męczyć, bo ludzie nie będą chcieli zatrzymać się przy tobie na dłużej. Warto korzystać z różnych form oświetlenia: wiszących lub stojących lamp; tych naściennych i kostek podłogowych. Warto sięgać po technologię LED, ze względu na jej wydajność i energooszczędność. Dobrze jest ponadto używać reflektorów.

Jeśli prezentujesz przedmioty w gablotach, pamiętaj by je także podświetlić. Jak ktoś miałby się zdecydować na zakup, nie widząc czegoś zbyt dobrze?

Ciekawym zabiegiem jest stosowanie oświetlenia punktowego. Wiązkę światła kierujesz na obiekt, resztę otoczenia pozostawiając w półcieniu. Jest to jakiś rodzaj manipulacji, bo podkreśla wyjątkowość elementu. I też sprzyja spokojnemu odbiorowi. W nowoczesnym oświetleniu stawia się częściej na jego równomierne rozłożenie. Przy tym optycznie powiększa ono przestrzeń.

Duże znaczenie ma też barwa światła. Białe działa pobudzająco i zmusza do koncentracji. Zbyt słabe może usypiać. Neutralne ma temperaturę mniej więcej 4000K. Im cieplejsze światło, tym większa skłonność do melancholii i zamyślenia, a nie przeciwieństwa — działania (zakupów).

Nie wybieraj kolorowego światła, jeśli zależy ci na podkreśleniu szczegółów i rzeczywistym przedstawieniu ekspozycji. Ponadto, stoisko musi być dobrze widoczne, a nie znikać wśród innych wystaw.

Pamiętaj też, że istotny jest wybór żarówek! Te, które nie mają wbudowane filtru UV męczą wzrok. To bardzo stresujące. Stwórz przyjazną, jasną przestrzeń, która przyciągnie do ciebie klientów!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.