O czym pamiętać, wybierając nagłośnienie na imprezę?

O czym pamiętać, wybierając nagłośnienie na imprezę?

Nagłośnienie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą być obecne podczas różnego rodzaju imprez. Nie chodzi jednak o pierwszy lepszy sprzęt. Zgrzyty w czasie eventu mogą go skutecznie zepsuć, zniechęcając ludzi do uczestniczenia w nim. Problemy techniczne są męczące dla każdego i nietrudno je zauważyć. Dowiedz się więc, jak zadbać o nagłośnienie, by wszystko szło zgodnie z planem.

Na co zwrócić uwagę, wybierając nagłośnienie na imprezę?

Wybór nagłośnienia zależy od tego, czy impreza odbywa się w budynku czy w plenerze. W pierwszym przypadku należy uwzględnić warunki budowlane, bo one mają wpływ na to, jak będzie słyszany dźwięk. Chodzi więc o wielkość pomieszczenia, akustykę i liczbę osób, które będą obecne na evencie. Okna i ułożenie stropu także mają tu duże znaczenie.

Przeczytaj również: Co uwzględnić, wybierając nagłośnienie estradowe?

Na zewnątrz dźwięk rozchodzi się inaczej, sprzęt musi być wobec tego dostosowany do warunków. Pamiętaj też o zmiennej pogodzie. Aparatura nagłośnieniowa powinna być odpowiednio zabezpieczona na wypadek deszczu. Specjaliści wiedzą, jak manipulować techniką, by uzyskać pożądany efekt — czysty i dobrze słyszalny dźwięk.

Co składa się na profesjonalne nagłośnienie imprez?

Imprezy masowe i mniejsze, sceniczne wymagają nagłośnienia, w którego skład wchodzą nie tylko głośniki i kolumny, ale też:

  • mikrofony (kablowe i bezprzewodowe),

  • wzmacniacze,

  • miksery,

  • odsłuchy sceniczne,

  • regulatory głośności,

  • korektory,

  • słuchawki,

  • crossovery,

  • procesory,

  • zasilacze,

  • kontrolery,

  • konsole DJ,

akcesoria: pokrowce, statywy, torby, skrzynie, wózki, futerały, filtry, akumulatory czy megafony.

Jak zadbać o bezpieczne nagłośnienie imprez plenerowych i w budynkach?

Organizatorzy eventu zobowiązani są zadbać o fachową obsługę sprzętu nagłośnieniowego. Chodzi o takie jego ustawienie i wyregulowanie, by nie szkodziło zdrowiu uczestników. Powinna być zachowana bezpieczna odległość kolumn od publiczności. Sam dźwięk nie może przekraczać określonej liczby decybeli. Wszelkie zakłócenia w przekazie także źle oddziałują na odbiorców. Szumy, zgrzyty, piski mogą powodować bóle głowy i przeciążenie systemu nerwowego.

Podczas wydarzenia specjaliści powinni być ciągle pod ręką, by reagować na wszelkie nieprzewidziane usterki lub zmiany. Nie zabieraj się sam za coś, na czym się nie znasz. Powierz nagłośnienie imprez profesjonalistom. Zapewnią oni przyjemne wrażenia akustyczne publiczności i zatroszczą się o ich bezpieczeństwo. To dla ciebie dodatkowe koszty. Jeśli jednak już organizujesz event, musisz wszystko dopracować. Inaczej coś może pójść niezgodnie z planem. Bez wiedzy nie opanujesz techniki nagłośnieniowej. A ludzie w końcu się zdenerwują i wrócą do domów.

Ile kosztuje nagłośnienie imprezy?

Specjalistów od nagłośnienia eventów nie słychać, kiedy działają na zapleczu. Słychać za to efekty ich pracy. Ile kosztują ich usługi? Za nagłośnienie trzygodzinne w plenerze możesz zapłacić około 2500 zł. Imprezy klubowe są tańsze — około 1600 zł za 3 godziny. Konferencja dla kilkuset osób kosztuje około 1000 zł. Indywidualne zlecenia często przelicza się na godziny (między 10 a 50 zł).

Na cenę wpływ ma to, czy chcemy, by firma wypożyczająca sprzęt wsparła nas w planowaniu, obsłudze, przechowywaniu i pilnowaniu aparatury. Jeśli chcesz wynająć pojedynczy sprzęt, może cię to kosztować kilkadziesiąt złotych za dobę. Zestaw: kolumna, mikrofon, akcesoria kosztuje około 200 zł.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.